اعتصاب وتجمع اعتراضی کارگران کارخانه پژو- سیتروئن(پ.اس.آ)برای جلوگیری ازبستن کارخانه وبیکارشدن 3000کارگر

به گزارش سایت ث.ژ.ت، کارگران کارخانه پژو- سیتروئن(پ.اس.آ)روز28ژوئن با اعتصاب وتجمع اعتراضیشان نگرانی وخشمشان رادررابطه با تعطیلی کارخانه پژو-سیتروئن درحومه پاریس بنمایش گذاشتند.
بنا به گزارش شاهدان عینی،در روز 8 تیر (28 ژوئن) حدود 1500 نفر از کارگران اتومبیل سازی پژو، سیتروئن و سندیکالیست های فرانسوی در اعتراض به بسته شدن کارخانه پژو در شهراولنه، استان سن سنت دنی واقع درحومه پاریس و اخراج کارگران، در مقابل دفتراین کارخانه در پاریس دست به تجمع زند. این تجمع که ازطرف سندیکاهای فرانسه ( SIA – CGT – SUD – CFDT – CFTC – FO ) سازماندهی شده بود از ساعت 10 تا 12:30 دقیقه به طول انجامید.
براساس این گزارش،در ادامه ی سیاست های ضد کارگری کارخانه اتومبیل سازی پژو- سیتروئن، تا کنون 600 نفر از کارگران اتومبیل سازی پژو اخراج شدند و امنیت شغلی نزدیک به 10 هزار کارگر و کارمند به خطر افتاده است.
این گزارش حاکیست،اعتراض کنندگان ضمن ابراز همبستگی سوسیالستی خود با کارگران این شرکت، در شعارهای خود بیان داشتند که بحران به وجود آمده سهم آنها نیست بلکه کارفرمایان می باید هزینه ی آن را به دوش بکشند. و همینطور یک بار دیگر اعلام داشتند که قدرت کارگران در اعتصاب نهفته است.
حضور  نمایندگانی از سندیکاهای اسپانیا و آلمان و استراسبورگ در جمع کارگران معترض فرانسوی از نکات قابل توجه بود.
نهم تیرماه1391
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر