یورونیوز:همبستگی کسبه شهر با اعتصاب معندچیان اسپانیا

همبستگی کسبۀ شهرها با اعتراض معدنچیان اسپانیا

18/06 22:53 CET

اعتراض معدنچیان اسپانیا به کاهش چشمگیر یارانه های دولتی در بخش صنایع معدن، که روز جمعه به خشونت کشیده شده بود، دوشنبه وارد بیست و ششمین روز خود شد.
بستن راه های عبور یکی از شیوه های اعتراضی این کارگران است که در اقدامی روزانه صورت می گیرد.
معدنچیان با اشاره به کمک عظیم مالی به بانک ها، دولت اسپانیا را متهم می کنند که به بهانه بحران مالی سهم کارگران را به بانک ها می دهد.
یکی از معدنچیان اعتصابی در این باره گفت: “ما دوست نداریم با بستن جاده ها مردم را اذیت کنیم اما چاره ای نداریم.”
با گسترش حرکت اعتراضی معدنچیان، اعتصاب عمومی به تعدادی از شهرهای معدن خیز منطقه کشیده شده است.
روز دوشنبه کسبه و اصناف در تعدادی از شهرهای شمال اسپانیا در همبستگی با معدنچیان در حرکتی نمایشی به نام “شهر مرده“، ضمن نصب پوسترهای اعتراضی مغازه های خود را بستند تا از این راه مخالفت خود را با بسته شدن معادن ذغال ابراز کنند.

تظاهرات طرفداران جنبش ضد جهانی شدن در فرانکفورت

17/06 22:03 CET


طرفداران ضد جهانی شدن و دیگر سازمان های غیر دولتی خواهان تصویب مالیات های بیشتر برای معاملات مالی در اروپا شدند.
گروه ضد جهانی شدن موسوم به اتک طرفداران خود و دیگر سازمان های غیر دولتی را دعوت به تجمع در فرانکفورت کرد.

آنها با تجمع در مقابل ساختمان بورس فرانکفورت آلمان اقدام به ساختن سنگر به عنوان سمبل مقاومت و مبارزه علیه اقدامات مالی زیان بار بنگاه های مالی و بورس کردند.
یکی از مخالفان جهانی شدن می گوید: “بحران اقتصادی طی چند سال اخیر به خوبی نشان داد که عدم وجود مقررات کافی در بخش بازارهای مالی و بورس چه نتایج زیان بار و وحشتناکی در پی دارد. باید قواعد وقوانین محکمتری برای بازارهای مالی تدوین شود. اولین اقدام تدوین مالیات برای نقل وانتقالات مالی است که می تواند ریتم و سرعت سفته بازی بازارهای مالی را در کوتاه مدتکاهش دهد.”
در بیانیه ای این گروه ها از دولت آلمان تقاضا کردند که با وضع مالیات بر درآمد خالص، وجوه حاصله را برای مبارزه با فقر و حفاظت محیط زیست به کارگیرد.
روز دوشنبه گذشته آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان که تحت تاثیر فشار احزاب اپوزیسیون مانند حزب سبزهای آلمان قرار دارد، اعلام کرد که اقداماتی را جهتوضع مالیات بر نقل وانتقالات مالی انجام خواهد داد.

معترضان در فرانکفورت خواستار اعمال مالیات بر بانکها شدند

18/06 10:23 CET

صدها تن از معترضان در فرانکفورت پایتخت اقتصادی آلمان گردهم آمدند. برخی از آنها که در لباسهای شیک نقش بانکداران را بازی می کردند با کیف هایپر از پول تقلبی روابط حاکم بر بازار بورس و بانکداری را به سخره گرفتند.

ما در یورونیوز به هوش و ذکاوت مخاطبانمان باور داشته و با رعایت بی طرفی در پوشش و انتقال خبر به آنها، امکان تفسیرخبرها را مطابق با خواستشان فراهم می سازیم. ما بر این باوریم که گاهی تصاویر نیازی به شرح و توضیح ندارند. از این رو بخش بدون شرح را در برنامه های خود گنجانده ایم تا دنیا را از زاویه دیگری به تصویر بکشیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر