گزارش برگزاری مراسم روز پیشمرگ کۆمەڵە در کانادا

یکشنبه 17  جون 2012 به مناسبت 31 خرداد -روز پیشمرگ کومله-  مراسم با شکوهی با  جمعیت زیادی از دوست داران  کومله، حزب کمونیست ایران، جنبش انقلابی کردستان، نمایندگان احزاب چپ و کمونیست و پیشمرگان قدیمی کومله در یکی از پارکهای اصلی شهر تورنتو برگزار شد.
شرکت کنندگان از شهرهای مختلف انتاریو برای شرکت در مراسم حضور به هم رسانده بودند. محل مراسم با پرچمهای سرخ و نمایشگاهی از عکسهای فعالیت نیروی پیشمرگ کومله مزین شده بود. مراسم با اجرای سرود انترناسیونال، سرود همبستگی جهانی طبقه کارگر و یک دقیقه سکوت به یاد رفیق خانه معینی و تمام جانباخته گان راه آزادی و کمونیسم توسط مجری برنامه، شهلا رحیمی آغاز گردید. سکوت با شعری شکسته شد. در ادامه رفیق مهدی حسینی سخنانی را به این مناسبت ایراد کرد. ایشان در سخنانش به تاریخچه نیروی پیشمرگ کومله و چگونگی  سازمان دادن این نیروی مسلح کمونیستی اشاره و بر ضرورت حفظ و ادامه کاری نیروی پیشمرگ کومله به عنوان بازوی مسلح کارگران و زحمتکشان کردستان تاکید ورزید. بعد از پایان سخنان رفیق مهدی،  آزیتا سرود رفیق پیشمرگ را تقدیم نمود. به دنبال، ییامهای رسیده به مراسم که توسط احزاب و سازمانهای چپ و کمونیست ارسال شده بودند توسط نمایندگان آنها قرائت شدند، که به این ترتیب بودند:
- حزب کمونیست ایران( مارکسیست لنینیست مائوئیست)
- سازمان زنان 8 مارس (ایران- افغانستان)
- کانون خاوران
همچنین پیام کتبی رفقای حزب کمونیست کارگری عراق و چریکهای فدایی خلق ایران توسط مجری برنامه به اطلاع حاضرین رسید. سپس گلاویژ سرود "هه ی داد" را تقدیم نمود.
به دنبال رفقا رحمان نجات و پیشرو علی پور خاطراتی را از دوران پیشمرگایتی برای حاضرین بازگو نمودند. سرودهای  شهروز، خواننده انقلابی و متعهد که در محل توسط ایشان اجرا گردید، با استقبال گرم شرکت کنندگان در مراسم مواجه شد. بخش دیگر مراسم شادی و رقص بود، در این بخش از برنامه،  خوانندگان لیمو، گلاویژ، امیر  و دی جی آروین شرکت داشتند. مراسم تا ساعت 8 بعد از ظهر همراه با  شور و شوق حاضرین ادامه داشت.
زنده باد نیروی پیشمرگ کۆمەڵە!
زنده باد سوسیالیسم!
تشکیلات خارج از کشور حزب کمونیست ایران-کانادا
21 جون 2012

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر