اخباروگزارشات کارگری2شهریورماه1391

- صعود سراسری به دماوند در یادبود سلمان یگانه
- تظاهرات در مقابل کنسولگری آفریقای جنوبی در تورنتو، ساعت یک بعدازظهر شنبه، ۲۵ اگوست ۲۰۱۲
- شرایط ضد کارگری، در شرکت سقز سازی کردستان) ون) ادامه دارد!
- آفریقای جنوبی؛ مراسم تجلیل از قربانیان حادثه معدن
صعود سراسری به دماوند در یادبود سلمان یگانه
سلمان یگانه کارگر شرکت صنایع فولاد لوشان گیلان د ر17 اردیبهشت سال 1388 به خاطر حادثه کار ( گیر کردن لای پره های میکسر) جان باخت. او کارگری ضدسرمایه بود و عضو کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل کارگری و در میان خانواده، اقوام، دوستان و همرزمانش نیز محبوب و دوست داشتنی. تعدادی از کارگران کوهنورد تصمیم گرفتند که دربرنامه ای دو روزه یاد و خاطره او را بر فراز قله دماوند گرامی بدارند. به همین منظور 25 نفر از کوهنوردان کارگر از شهرهای رشت، کرمانشاه، کرج، گرمسار و تهران  از تاریخ 26 الی 27 مرداد 1391 با صعود به قله دماوند یاد همکار و همنورد خود و دیگر کارگران جانباخته درحادثه کار را گرامی داشتند.
ایران در مورد مرگ دراثر کار در جهان رتبه سوم را دارد و در سطح کشور نیز مرگ در اثر کار بعد از حوادث جاده ای دومین علت از دست رفتن جان انسان هاست .
گرامی باد یاد و خاطره سلمان یگانه و تمامی کارگران جان باخته در حوادث کار .
کارگران برگزارکننده یادبود سلمان یگانه-اول شهریور 1391
تظاهرات در مقابل کنسولگری آفریقای جنوبی در تورنتو، ساعت یک بعدازظهر شنبه، ۲۵ اگوست ۲۰۱۲
قتل عام معدنچیان آفریقای جنوبی را محکوم کنیم!
تظاهراتی توسط فعالین و تشکلات کارگری و اجتماعی در مقابل کنسولگری آفریقای جنوبی در تورنتو، در همبستگی با جنبش کارگری در آفریقای جنوبی و محکومیت قتل عام کارگران معدن پلاتین ماریکانا، در ساعت یک بعد از ظهر شنبه ۲۵ اگوست ۲۰۱۲، برگزار میگردد. این تظاهرات مورد حمایت اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا، فدراسیون کارگری انتاریو و تشکلات همبستگی بین المللی و کارگری از آفریقا تا آمریکای لاتین و آسیا و خاورمیانه قرار گرفته است.  متن بیانیه به زبان انگلیسی با اطلاعات لازم در زیر آمده است.
اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران-کانادا به عنوان یکی از حمایت کنندگان از این تظاهرات از تمامی فعالین کارگری و اجتماعی و معترضین به سرکوب و کشتار کارگران در آفریقای جنوبی دعوت میکند که در این اکسیون اعتراضی شرکت نمایند.
در همبستگی با معدنچیان آفریقای جنوبی به پا خیزیم!
اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران-کانادا
شرایط ضد کارگری، در شرکت سقز سازی کردستان) ون) ادامه دارد!
بر اساس گزارشات رسیده، ساعت کاری شرکت سقزسازی کردستان (ون)، در سه شیفت تعیین شده و کارفرما کارگران را وادار به انجام اضافه­کار نموده است. اما کارگران این شرکت به شدت نسبت به این موضوع اعتراض نموده و به کارفرما اعلام کرده­اند که پس از اتمام ساعت کاری مقرر خود، دیگر توان اضافه­کاری را ندارند. در مقابل، کارفرما اعلام نموده که اگر کارگری اعتراض داشته باشد و اضافه­کار انجام ندهد، در طول ماه به او مساعده پرداخت نمی­شود و حقوق ماهیانه و همچنین عیدی سالانه­اش با سه ماه تاخیر پرداخت خواهد شد!
شیفت کار شبانه، مورد دیگری است که کارگران این شرکت را بیشتر نگران کرده است؛ چرا که در این ساعت از شبانه روز، در کارخانه وسیله­ی نقلیه­ای نیست که اگر کارگری دچار سانحه شد، او را به بیمارستان برسانند !(مانند کارگری که چندی پیش در سانحه­ای انگشتانش را از دست داد.) لازم به ذکر است که چند نفر از کارگرانِ با سابقه­ی 15 تا 17 سال، به کارفرما شفاهاً اعلام نموده­اند که اگر این وضعیتِ ضد کارگری ادامه یابد، از کارشان استعفا خواهند داد. اما کارفرمای این شرکت همچنان نسبت به این مسائل و اعتراض کارگران، بی اعتنا است!
کمیته ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری-1 شهریور 1391
آفریقای جنوبی؛ مراسم تجلیل از قربانیان حادثه معدن
به گزارش23اوت یورونیوز، هزاران نفر از مردم آفریقای جنوبی بخصوص کارگران معادن در مراسم تجلیل از قربانیان خون بارترین عملیات پلیس این کشور پس از دوره آپارتاید شرکت کردند.
این گزارش حاکیست،اکثر معادن پلاتین آفریقای جنوبی با اعطای مرخصی به کارگران خود به آنها امکان دادند تا دراین مراسم شرکت کنند.
دوم شهریورماه1391
akhbarkargari2468@gmail.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر