ایران، زندان، قتل عام، مقاومت و مبارزه , بیست و چهارمین سالگرد کشتار زندانیان سیاسی دهه ی شصت و یادمان آذر درخشان

در این جلسه یادبود، وزیر فتحی نویسنده کتاب تازه منتشر شده ی "دیدار با گالیندوپل" که   گزارش شهادت زندانیان سیاسی دهه ی شصت در برابر هیئت کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد می باشد، سخنرانی می کند. وزیر یکی از جان بدر برده گان کشتار تابستان شصت و هفت است که تجربه دهشتناکی که بر او و یارانش در زندان های قزل حصار، گوهر دشت و اوین گذشت، صحبت خواهد کرد. وزیر در بهمن ماه 61 دستگیر و در تیر ماه 71 از زندان آزاد شده است . در آذرماه سال 1370 در جریان دیدار سوم گالیندوپل – نماینده ی ویژه کمیسیون حقوق بشر- از زندان به همراه دو زندانی سیاسی دیگر دهه ی شصت با وی دیدار و در برابر او و هیئت همراه در باره ی آن کشتار هولناک شهادت داد.
                                                            
در این جلسه همچنین مونا امیری در رابطه با آذر درخشان از اعضا برجسته حزب کمونیست ایران(م ل م)، از بنیانگذاران اصلی سازمان زنان هشت مارس( ایران- افغانستان)، و نیز از بانیان اصلی راهپیمائی کارزار لغو کليه قوانين نابرابر و مجازات های اسلامی در هشت مارس 2006 که يکی از بزرگترين اعتراضات زنان در خارج از کشور را سازمان داد، صحبت خواهد نمود. رفیق آذر درخشان سحرگاه روز 26 مه 2012 پس از 11 سال مبارزه با بیماری سرطان در پاریس درگذشت. مونا امیری از زندانیان دهه ی شصت و از اعضاء سازمان زنان هشت مارس (ایران-افغانستان) می باشد.  
  این جلسه ساعت 5 الی 8 روز شنبه 15 سپتامبر 2012 در آدرس زیر برگزار خواهد شد:
University of California Berkeley, UC Berkeley
Wheeler Hall
Maude Fife Room
Saturday Sept 15, 2012
اطلاعات برای تماس و کمک: yademankoshtardahey60_berkeley@yahoo.com
  کتاب "زنان سال صفر" که مجموعه سخنرانی ها و   مصاحبه های آذر درخشان است، و همچنین کتاب جدید وزیر فتحی "دیدار با گالیندوپل"، برای فروش موجود خواهد بود.
با همکاری: کتابخانه انقلاب-برکلی-کالیفرنیا؛ گروهی از زندانیان سایسی و از جان بدر برده گان کشتار دهه 60 و قتل عام سال 67؛ سازمان زنان هشت مارس(ایران-افغانستان)؛ و گروهی از ایرانیان طرفدار سنتز نوین باب آواکیان صدر حزب کمونیست انقلابی آمریکا.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر