سوختگی شدید دو کارگر وفاجعه ی عدم نظارت بر کارگاههای کمتر از 10 نفر و تهدید اشتغال 20هزار کارگر

سوختگی شدید دو كارگر در آتش‌سوزی كارخانه مشهد نخ
این آتش سوزی که ساعت ۲۲ شب گذشته رخ داد و در ساعت ۳ و ۴۰دقیقه بامداد امروز، ۷۰ نیرو با ۲۲خودرو از ۱۱ ایستگاه آتش نشانی اطفاء شد. براثر وقوع آتش‌سوزی بزرگی در كارخانه تولید نخ در مشهد دو كارگر دچار سوختگی شدید شدند.

به گزارش ایلنا، این آتش سوزی که ساعت ۲۲ شب گذشته رخ داد و در ساعت ۳ و ۴۰دقیقه بامداد امروز، ۷۰ نیرو با ۲۲خودرو از ۱۱ ایستگاه آتش نشانی اطفاء شد.
مدیر روابط عمومی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد درباره این حادثه گفت: در این آتش سوزی دو سوله بزرگ به میزان ۱۰۰درصد در آتش سوخت و دو کارگر این کارخانه دچار سوختگی شدید شدند.خاکپور افزود: ۱۰دستگاه تانکر ۳۰ هزار لیتری آبرسانی شهرداری نیز به کمک نیرو‌ها اعزام شدند.وی گفت: ۴ آتش نشان نیز در جریان اطفای حریق این حادثه دچار دودزدگی شدید شدند.شرکت مشهد نخ تولید کننده انواع نخ دارای واحدهای ریسندگی رینگ الیاف بلند، واحد ریسندگی چرخانه‌ای، واحد ریسندگی رینگ الیاف کوتاه و واحد رنگرزی است.این کارخانه در سال ۱۳۵۹تاسیس شد و از سال ۱۳۶۸ با استفاده از تکنولوژی کشورهای سوئیس و آلمان شروع به کار نمود و بزرگ‌ترین تولید کننده نخ با بیش از ۴۵ تن تولید در روز است.
علت این حادثه و میزان خسارت وارد شده در دست بررسی است.
اخبار تكمیلی ارسال خواهند شد.
پایان پیام
قانون عدم نظارت بر كارگاه‌های كمتر از ۱۰ نفر فاجعه بار است
ساعت کار طولانی، کار طاقت فرسا و سنگین، دستمزد اندک، عدم رعایت ایمنی و بهداشت و...از جمله پیامد‌هایی است که به صورت رایج در این کارگاه‌های كوچك به چشم می‌خورد.
عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان کار از عدم نظارت وزارت کار بر کارگاه‌هایی با جمعیت کمتر از ۱۰ نفر انتقاد کرد.
علی اکبر اسماعیلی‌پور ضمن اشاره به ماده ۱۹۱قانون کار كه كارگاه‌های كوچك كمتر از ۱۰كارگر را بر حسب مصلحت از شمول برخی از مواد حمایتی این قانون خارج كرده است، بیان کرد: بنابر تصویب این قانون، کارگاه‌هایی با جمعیت کمتر از ۱۰نفر از شمول قانون کار بیرون هستند.
وی تصریح کرد: نتیجه چنین قانونی همانطور که از ابتدا نیز مشخص بود، فاجعه بار بوده است. ساعت کار طولانی، کار طاقت فرسا و سنگین، دستمزد اندک، عدم رعایت ایمنی و بهداشت و... از جمله پیامد‌هایی است که به صورت رایج در این کارگاه‌های كوچك به چشم می‌خورد.این فعال حقوق کودکان کار طرح‌های جمع آوری کودکان و نوجوانان در سطح شهر را بسیار خطرناک توصیف کرد و اظهار داشت: این طرح‌ها کودکان و نوجوانان را به سمت این کارگاه‌ها و بد‌تر از آن برخی کارگاه‌های مخفی سوق می‌دهد و بدین ترتیب فرصت استثمار آنان فراهم می‌شود.عضو هیئت مدیر انجمن حمایت از حقوق کودکان کار در پایان وزارت کار را به اجرای مقاوله نامه ۱۸۲ سازمان جهانی کار تحت عنوان برطرف کردن بد‌ترین اشکال اشتغال کودکان که در سال ۱۳۸۰ به امضاء رسانده دعوت کرد.
پایان پیام
ادامه مشكلات واحدهای تولیدی آران و بیدگل اشتغال ۲۰هزار كارگر را تهدید می‌كند
شهرستان آران و بیدگل نسبت به ۱۰ سال پیش تغییر چندانی نکرده است به طوری که محرومیت در این شهرستان همانند شهرهای محروم سیستان و بلوچستان است.نماینده مردم شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل گفت: میزان محرومیت و توسعه یافتگی شهرستان آران و بیدگل نسبت به ۱۰سال پیش تغییر چندانی نکرده است به طوری که محرومیت در این شهرستان همانند شهرهای محروم سیستان و بلوچستان است.به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل، «عباسعلی منصوری آرانی» درجلسه شورای اداری شهرستان آران و بیدگل که با حضور استاندار اصفهان، معاون سیاسی امنیتی این استان، امام جمعه و فرماندار شهرستان آران و بیدگل برگزارشد، با انتقاد از اینکه عدم توجه مسئولان استان اصفهان به شهرستان آران و بیدگل باعث شده تا این شهرستان به عنوان شهری کویری و محروم درکنار استان توسعه یافته اصفهان خودنمایی کند، گفت: عدم رسیدگی به این موضوع باعث خواهد شد تا محرومیت در این شهرستان گسترش بیشتری پیدا کند.
منصوری در ادامه به مشکلات واحدهای تولیدی فرش ماشینی این شهرستان اشاره کرد و گفت:اگر به مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان رسیدگی نشود شاهد بیکاری ۲۰ هزار نفر در این شهرستان خواهیم بود.
پایان پیام

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر