عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از حقوق كودكان كار: قانون عدم نظارت بر كارگاه‌های كمتر از ۱۰ نفر فاجعه بار است

ایلنا
ساعت کار طولانی، کار طاقت فرسا و سنگین، دستمزد اندک، عدم رعایت ایمنی و بهداشت و... از جمله پیامد‌هایی است که به صورت رایج در این کارگاه‌های كوچك به چشم می‌خورد.
عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان کار از عدم نظارت وزارت کار بر کارگاه‌هایی با جمعیت کمتر از ۱۰ نفر انتقاد کرد.
علی اکبر اسماعیلی‌پور ضمن اشاره به ماده ۱۹۱ قانون کار كه كارگاه‌های كوچك كمتر از ۱۰ كارگر را بر حسب مصلحت از شمول برخی از مواد حمایتی این قانون خارج كرده است، بیان کرد: بنابر تصویب این قانون، کارگاه‌هایی با جمعیت کمتر از ۱۰ نفر از شمول قانون کار بیرون هستند.
وی تصریح کرد: نتیجه چنین قانونی همانطور که از ابتدا نیز مشخص بود، فاجعه بار بوده است. ساعت کار طولانی، کار طاقت فرسا و سنگین، دستمزد اندک، عدم رعایت ایمنی و بهداشت و... از جمله پیامد‌هایی است که به صورت رایج در این کارگاه‌های كوچك به چشم می‌خورد.
این فعال حقوق کودکان کار طرح‌های جمع آوری کودکان و نوجوانان در سطح شهر را بسیار خطرناک توصیف کرد و اظهار داشت: این طرح‌ها کودکان و نوجوانان را به سمت این کارگاه‌ها و بد‌تر از آن برخی کارگاه‌های مخفی سوق می‌دهد و بدین ترتیب فرصت استثمار آنان فراهم می‌شود.
عضو هیئت مدیر انجمن حمایت از حقوق کودکان کار در پایان وزارت کار را به اجرای مقاوله نامه ۱۸۲ سازمان جهانی کار تحت عنوان برطرف کردن بد‌ترین اشکال اشتغال کودکان که در سال ۱۳۸۰ به امضاء رسانده دعوت کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر