سامسونگ اتهام استفاده از نیروی كار كودكان در چین را تكذیب كرد

ایلنا
پیش‌تر یک گروه مستقر در آمریکا یکی از کارخانه‌های سامسونگ در چین را به استفاده از کارگران کودک متهم کرده بود.
شرکت سامسونگ اعلام کرد که بازرسی‌های این شرکت نشان می‌دهد که هیچ کارگر کم سن و سالی در کارخانه این شرکت در جنوب چین کار نمی‌کند.
سامسونگ افزود: برای تضمین رعایت قوانین کار در کارخانه‌های این شرکت در چین تمام ۲۵۰ کارخانه خود را در چین را مورد بازرسی قرار خواهد داد.
پیش‌تر یک گروه مستقر در آمریکا یکی از کارخانه‌های سامسونگ در چین را به استفاده از کارگران کودک متهم کرده بود.
گروه موسوم به «دیده‌بان کار چین» مستقر در نیویورک ماه گذشته اعلام کرد که هفت کودک زیر ۱۶ سال در کارخانه‌ای که برای سامسونگ تلفن همراه و پخش دی وی دی تولید می‌کند مشغول کار هستند.
سامسونگ اعلام کرد که بازرسی‌های این شرکت نشان می‌دهد که چندین مورد سوء مدیریت و اتخاذ شیوه‌های ناایمن نظیر اضافه کاری فرا‌تر از مقررات، اقدامات ایمنی نامناسب و سیستم جریمه برای تأخیر یا غیبت در کارخانه مورد اشاره وجود داشته است.
شرکت سامسونگ در بیانیه‌ای اعلام کرد که از این کارخانه خواسته که فورا شرایط کاری را ارتقا دهد و اگر این کارخانه سیاست سامسونگ مبنی بر عدم تحمل کار کودکان را رعایت نکند، همکاری آن‌ها فورا قطع خواهد شد.
سامسونگ افزود: تمام ۲۵۰ کارخانه خود در چین را مورد بازرسی قرار خواهد داد و در صورت مشاهده نقض سیاست‌های این شرکت و عدم اصلاح آن، با کارخانه‌های ناقض مقررات قطع همکاری خواهد شد.
این اتهامات در حالیست که پیش‌تر اتهاماتی مبنی بر اینکه محصولات شرکت اَپل در چین تحت شرایط ناقض قانون کار از جمله اعمال ساعات کار بیش از حد، مونتاژ می‌شوند، مطرح شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر