مهمانداران لوفت هانزا: تا افزایش دستمزدها مهمان نوازی تعطیل

ادامۀ اعتصاب مهمانداران «لوفت هانزا»، بزرگ‌ترین شرکت مسافربری هوایی آلمان، روز سه شنبه نیز باعث لغو شدن حدود ۳۰۰ پرواز در سه شهر بزرگ این کشور شد. اگرچه تا عصر روز سه شنبه اعتصاب در فرودگاههای برلین و فرانکفورت پایان یافته تلقی می‌شود اما مهمانداران در مونیخ به اعتصاب ادامه می‌دهند.
یکی از مسافران در فرودگاه برلین گفت:«همه ما جایی کار می‌کنیم و نیار به شرایط کاری مناسب داریم. اما در شرایط فعلی به زحمت افتاده‌ایم که منصفانه نیست. دلیل اعتصاب را کاملا درک می‌کنم اما اعتصاب همیشه به زیان مشتریان تمام می‌شود و این بد است.»
مهمانداران از روز جمعه، ۳۱ اوت، برای افزایش ۵ درصدی دستمزدهای خود و به خدمت گرفته نشدن «خدمه کابین با قرارداد موقت» دست به اعتصاب زده‌اند.
کلائوس والتر، سخنگوی لوفت هانزا گفت:«اعلام اعتصاب به تنهایی میلیون‌ها یورو به ما زیان زده است چرا که بلیتی رزرو نمی‌شود. سعی در کنترل اعتصاب داریم. مسئولان بخش حقوقی ما مسئول بررسی هستند و چیز خاصی ندارم که اضافه کنم.»
لوفت هانزا تاکنون تنها با افزایش ۵. ۳ درصدی حقوق مهمانداران موافقت کرده است، اما اتحادیه «یو اف او» این پیشنهاد را نمی‌پذیرد.
«یو اف او» پیش‌تر اعلام کرده بود اعتصاب را تنها ۶ ساعت قبل از آغاز آن اعلام می‌کند تا تهمیداتی برای شکسته شدنش چیده نشود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر