درخواست کانون مهر کرمانشاه برای آزادی امدادگران کمپ سرند

آسمان دیلی نیوز
«کانون مهر کرمانشاه» در نامه ای سرگشاده به مرجع قضایی و امنیتی استان آذربایجان شرقی خواستار آزادی امدادگران داوطلب کمپ سرند شد.

به گزارش ندای سبز آزادی این تشکل غیر دولتی با اشاره به زلزله آذربایجان خاطرنشان کرده که «کانون مهر کرمانشاه» نیز همگام و همراه با اقشار مردم و گروه ها و نهادهای دولتی و مردمی و هنرمندان و ورزشکاران، اقدام به ارسال کمک و نیروی انسانی معتمد ومتعهد به مناطق زلزله زده کرد تا در کنار سایر امدادگران داوطلب به فعالیت بپردازند.
در ادامه این نامه آمده است:فرایند امداد و یاری رسانی به مردم زلزله زده در کمپ روستای سرند به شکلی بسیارموثر و شبانه روزی توسط عزیزان داوطلب دنبال می شد، به نحوی که میان مردم شریف منطقه با امدادگران رابطه ای بسیار گرم و صمیمانه شکل گرفته بود و مردم حضور آنها را همچون مرهمی بر زخم های ایجاد شده از تیغ قهر طبیعت بر تن رنجور و داغدیده شان می دانستند.
این نامه با اشاره به دستگیری شبانه امدادگران و پلمپ کمپ سرند خواستار آزادی هرچه سریع تر بازداشت شدگان این کمپ شده است.
در پایان این نامه تصریح شده است:انتظار می رود که متولیان امر با اتخاذ تصمیماتی بخردانه و به موقع با آزادی امدادرسانان کمپ سرند شرایطی را فراهم آورند که موجبات دلگرمی و تشویق نیروهای مردمی و داوطلب برای کمک، در صورت بروز وقایعی ناگوار از این دست باشد.
ادامه بازداشت حمید رضا مسببیان
حمیدرضا مسیبیان از فعالان مدنی بازداشت شده در کمپ سرند مناطق زلزله زده ایران همچنان در بازداشتگاه اطلاعات تبریز است.
بنا به گزارش های رسیده ، این فعال مدنی و پژوهشگر تاریخ، که ده روز قبل به همراه ۱۳۰ فعال مدنی دیگر در مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی بازداشت شد، در تماس کوتاهی با یکی از نزدیکان خود گفته است که همچنان در بازداشتگاه اطلاعات تبریز است.
مقام های امنیتی و سیاسی در ایران اتهام فعالان مدنی را توزیع مواد غذایی فاسد و همکاری با رسانه های خارجی عنوان کرده اند. این در حالی است که این گروه داوطلب علاوه بر توزیع مواد مورد نیاز زلزله زدگان، نسبت به احداث امکانات بهداشتی موقت در این مناطق نیز اقدام های قابل توجهی را انجام داده اند.
حمید رضا مسیبیان، دانش آموخته مهندسی عمران و پژوهشگر تاریخ است که پیش از این هم در سال ۱۳۸۹ بازداشت شده بود. از این فعال مدنی و پژوهشگر تا به حال کتاب هایی با موضوع نهضت ملی ایران و ملی شدن صنعت نفت ایران منتشر شده است. مسیبیان به تازگی پژوهش خود در باره مناطق جدا شده از ایران را نیز روانه بازار کتاب کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر