سایت جنبش کارگری درگذشت مادر صمدی زکریا را تسلیت می گوید.

گویا تقدیر را چنین رقم زده اند که صلیب سنگین رنج های عظیم را انسان های بزرگ بر دوش کشند. خبر درگذشت مادر صمدی زکریا، مادر گرامی و فداکار رضا شهابی سوگوارمان کرد. واپسین ماه ها و لحظات زندگی مادر صمدی زکریا با قلبی مملو از درد و بی تابی برای دیدار رضا به آخر رسید. اندوه از دست دادن مادر صمدی زکریا زمانی سخت تر است که بدانیم تا دم آخر نام ثمره زندگیش رضا را بر زبان می راند و در انتظار دیدار او بود. انتظاری که البته از سوی دستگاه ظلم پاسخی نگرفت. اندوه از دست دادن مادر سنگین است. اما اندوه از دست دادن مادری که فرزند را در دامان زحمت و غرور پرورده است سنگین تر. ما در برابر رنج های بزرگ چنین مادری به احترام سر تعظیم فرود می آوریم و از وی با افتخار یاد می کنیم، و بدین ترتیب تسلی می یابیم. اما رضا شهابی...
و اما درد این ضایعه برای رضا که شاهد بی تابی ها و تلاش مادر برای آزادی و دیدار وی بود، سخت سهمگین است. براستی مگر رضا چه کرده بود که باید از دیدار مادر در آخرین لحظات محروم می شد.
جرم رضا داشتن روحی لطیف و مجروح در برابر فقر و تیره روزی و استثمار طبقاتی است. گناه وی تسلیم ناپذیری صخره ای در برابر دشمن طبقاتی است.
و اینک اندوه از دست دادن مادر نیز بر این روح مجروح نشست. ولی بی تردید این زخم نیز بر سختی این صخره خواهد افزود. مگر نه آن است که مادر جوهر وجود خود را به فرزند سپرده است. رضا سر فرود نخواهد آورد. درگذشت مادر صمدی زکریا در کنار مقاومت رضا در صفحات تاریخ جنبش کارگری نگاشته خواهد شد.
سایت جنبش کارگری این ضایعه را به رضا شهابی و بستگان مادر صمدی زکریا و طبقه کارگر ایران تسلیت گفته شریک غم بازماندگان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر