اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران: در گذشت خانم صمدی زکریا، مادر رضا شهابی را تسلیت می گوییم

با اندوه انبوه اطلاع یافتیم که "مادر صمدی زکریا" مادر رضا شهابی، کارگر در بند در شامگاه چهارشنبه به علت ایست قلبی در بیمارستانی در شبستر درگذشت. بنا به اطلاعیه " کمیته دفاع از رضا شهابی"، دوری رضا از مادر، میسر نبودن دیدار رضا برای مدت های زیاد و دلهره و بیتابی ناشی ازاین وضعیت بر ناراحتی قلبی خانم  صمدی زکریا می افزود. آخرین دیدار مادر با رضا هنگامی بود که  رضا در بیمارستان بستری بود و مادر که خود حال خوشی نداشت با ویلچر به ملاقات رضا رفته بود و با اشک و گریه او در اغوش گرفته بود.
 
فعالین کارگری زندانی در ایران نه تنها خود تاوان سنگینی برای دفاع از منافع کارگران می پردازند، بلکه خانواده آنان نیز با انواع سختی ها، اجحافات، زور گویی ها و بی عدالتی از سوی رژیم ضد کارگر و ضد انسان جمهوری اسلامی مواجه هستند. مادر رضا شهابی به مرگ "طبیعی" در گذشته است اما  حاکمیت رژیم جمهوری اسلامی و اقدامات سرکوب گرانه و ضد کارگری این رژیم بخشی جدایی ناپذیر از این شرایط "طبیعی" است. مرگ مادر رضا شهابی طبیعی می نماید اما ناراحتی ها، دلهره و دلواپسی هایی که از زندانی بودن رضا شهابی ناشی می شد طبیعی نبود. نبودن رضا بر بالین مادر برای دیدار واپسین طبیعی  نبود.
 
ما درگذشت خانم صمدی زکریا را به رضا شهابی، به خانواده و بستگان ایشان، به اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد و یاران رضا تسلیت می گوییم و همدری و همبستگی خود را با آنان اعلام می داریم. ما یک بار دیگر ضمن در خواست آزادی بدون و قید شرط همه کارگران زندانی، خواهان آزادی فوری رضا شهابی هستم تا او بتواند در این شرایط دشوار که درد زندانی بودن را صد چندان می کند، در کنار دیگر اعضای خانوده باشد.
 
 
اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران
۵ فروردین ۱۳۹۱- ۲۴ مارس ۲۰۱۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر