فضای امنیتی و پلیسی در مناطق زلزله زده و دستگیرهای اخیر را شدیدا محکوم می کنیم!

پس از زلزله ویرانگر در آذربایجان شرقی( ورزقان ، اهر ، قره داغ...) موجی از دستگیری و سرکوب به پا شد. از دستگیری محمد رضا عالی پیام ملقب به هالو ( شاعر طنز پرداز) و دستگیری دکتر یوسف بیدار دل ، زبان شناس و دبیر زبان ترکی تا حمله ء پلیس به مراسم یادبود زلزله زدگان قره داغ در تبریز و دستگیری چهار تن!
علاوه بر اینها صدور حکم زندان علیه فعالین کارگری و مدنی و یا اجرای حکم شلاق علیه تعدادی از زندانیان سیاسی در زندان ها نشان از وخامت شرایط  دارد..
البته از نگران کننده ترین خبرها ، وخامت حال هاشم شعبانی شاعر، دبیر دبیرستانهای شهر خلفیه(خلف آباد) در جنوب شرق اهواز است که ، تا امروز بیش از یک سال ، است که در سلول های انفرادی اداره اطلاعات استان خوزستان بسر می بردو تحت شدید ترین فشارهای روحی و روانی و شکنجه جسمانی قرار گرفته است. هاشم شعبانی به دلیل وخامت حال و احتمال مرگ ناشی از شکنجه مستمر از بازداشتگاه اطلاعات به زندان کارون منتقل شده است.

از دو روز پیش خبر اسفناک دیگری که ناشی از مرگ یک زندانی می باشد ، از چند منبع خبری به دست ما رسیده است. اسم این زندانی مهدی می باشد و در بند متادون زندان تبریز بوده است و به علت روزه خواری ، در هنگام انتقال به سلول انفرادی از سوی مامورین زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته  و جان خود را از دست داده است.


انجمن دفاع از زندانیان سیاسی عقیدتی در ایران ( پاریس) ، "اعدام"و شکنجه و سرکوب و دستگیری ها و احکام تبعید و زندان علیه فعالین مدنی و کارگری را شدیدا محکوم می کند و از همه آزادیخواهان و نیروهای مترقی
تقاضا دارد که فریاد خود را علیه وضع موجود رساتر کنیم.
انجمن دفاع از زندانیان سیا سی و عقیدتی درایران (پاریس)

20 اوت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر